måndag 21 februari 2011

Stylisterna avsnitt 9


meeeh!
Jag kan inget annat an att skratta at det har avsnittet. Kanns som ett stort skamt! Men jag gav mig in i leken och far da leken tala, dock kan jag inte neka att jag avskyr hur dom klippt avsnittet...

 Det som irriterar mig i dagens avsnitt ar att vi fick valja tre outfits, och det som hande var att jag bad Joanna prova mina och da nar Joanna hade pa sig mitt forstahandsval och jag beskrev att jag vill att det ska se ut som att hon precis kommit fran standen, ska pa "after beach" och dragit pa sig nagot snyggt och enkelt som "emphasisar" den solkyssta looken sa stoppade Teresa mig och sa att jag maste tanka "paris chic" och inte "strandigt", sminket ar solkyssta looken men det ar paris kanslan som maste fram dvs, glamour och chict och tank "kvalls smink". Och det var da jag fick byta bana och det var da dom visade den andra klanningen som Joanna hade pa sig, sa det jag vill saga ar att jag var pa ratt bana men sa fick Teresa mig att byta bana .. Och det som ar annu mer irriterande ar att dom filmade nar Joanna hade pa sig forsta outfiten och nar Teresa stoppade mig ocksa men sa har dom valt att inte ta med det just for att dom ska kunna forvranga allt...
Nu sa forklarar jag bara det har for att under just detta uppdrag kande jag verkligen att hela teamet lekte med mig och gjorde allt vad dom kunde for att bryta ner mig. Kandes faktiskt som ren mobbning, har aldrig kant mig sa illa behandlad som under det uppdraget...

En annan sak, nar vi sitter i "synken" och pratar da far vi fragor stallda till oss som vi maste besvara och det ar inte som att man har nagot val utan man maste svara pa fragorna och da nar jag sitter och sager att jag ar den enda som vunnit tva ganger da ar det alltsa en fraga som jag besvarar.


anyways...jag later som en riktig "drama-mama" sa enough om det!
Hoppas ni far en trevlig dag finisar!

bisous

16 kommentarer:

caroline sa...

Hallå sötis! Ville bara skriva och säga att du är såå duktig i stylisterna! Sitter och hejar på dig varje måndag och torsdag hehe. Hoppas att du går långt i programmet :)
Och du, man förstår verkligen hur de klippt programmet för att framhålla "intriger" och tjaffs. Onödigt! De flesta som följer stylisterna gör antagligen det för att de är intresserade av mode och kläder, inte för att få se deltagarna bli sågade och nedtryckta! Keep up the good work! Kram på dig

Anonym sa...

Hej! Måste bara fråga varifrån klänningen kommer som du valde och som Joanna provade? Den söta med rosetten... tacksam för svar =)

maniac sa...

Tack for din kommentar Caroline!! massa kramar!

Klanningen Joanna provade kommer fran H&M. =)

Natalie sa...

Som en tröst kan jag väl säga att man förstår (det du beskriver) när man ser programmet. Dom enda som borde skämmas är Helene, Sofi , Frida och den där lama make up-tjejen :)

Kajsa sa...

Hej. Jag som inte alls känner dig tycker att du framställs helt ok i programmet. Men nu efter att ha läst ditt inlägg så sjönk du verkligen i mina ögon. Hur kan du med att ge dig på hela produktionen så här i efterhand. Så dåligt och ynkligt av dig. Känns som du hugger alla i ryggen så här efteråt. Riktigt uselt av dig.

Elvira sa...

Jag tittar på programmet nu och märker direkt vad du talar om. Det är sjukt att sånt sker på kanal 5, så onödigt lågt va. I slutändan så vann du 2 ggr i rad och de stoppade din 3e gång. För att de ville. Har det något att göra med att du är den enda icke svensken där - och att du tar hem vinsterna gång på gång? Go iranier! ;)

maniac sa...

Forst och framst sa vill jag saga att jag gjorde en felskriving det var faktiskt inte Helene som vilseledde mig utan det var Teresa som fick mig att byta bana helt enkelt...

Kajsa- Du ar berattigad till din asikt precis som jag ar (jag var dock dar och vet precis vad som hande och hur jag kande och vem som fick mig att kanna som jag kande)... "lets agree to disagree..."

Till resten Tack for era kommentarer! Det varmer och jag blir gang pa gang fylld av gladje att ni tar er tiden att lamna kommentarer

maniac sa...

Vill be om ursakt till Helene Falk for min felskrivning!

PEETRA sa...

Sen första avsnittet har jag hållt på dig, så jag hoppas att du vinner, vet att ni inte får prata om de men :)
Kanal 5 och filmteamet och de som klipper ihop avsnitten verkar vilja att alla ska framstå som egoister och att det ska vara intriger och drama.. känns lite löjligt när det ändå lixom är stylingen det ska vara fokus på..

Men fortsätt som du gör och kämpa på fina du! Du kommer fortsätta va min favorit! :)

Jonna sa...

Hej tjejen!
Gillar att se er i Stylisterna ni ger mycket inspiration! Tråkigt dock om de får er att framstå som personer ni inte är... Tror inte det är någon större fara! Jag tycker att man kan se att de klipper ihop klipp och förvränger för att skapa mer dramatik.
Du är iallafall jätte duktig...

Jag ville fråga dig om du vet var Joanna köpt sin svarta klänning hon hade på sig till premiären i detta avsnittet... Jag älskar den och gör nästan vad som helst för att få tag på en. Var det länge sedan detta spelades in?

Tacksam för svar!
U Go Girl!

batfour sa...

Hej där! Förstår att de måste "vränga" runt en himla massa, tv-producenterna, så att programmet blir mer dramatiskt. Men tycker alla ni deltagare är så sjukt sköna, det hjälper liksom inte att de ställer ledande frågor, enligt mig framstår ni som normala och lättsamma ändå (till skillnad från vissa av programledarna). Du verkar ha en sån rar personlighet också Melody, fin både inuti och utanpå. Lycka till!

maniac sa...

Petra- tack finaaaste du!! Maste saga att jag alskar din harfarg!!

Jonna- tack finis! Joanna har kopt klanningen pa zara och det var i december hon kopte den skulle jag tro...

Batfour- tack for din input och fina kommentar, det varmer!!

Ni ALLA ar sjalva underbara och fina!!! puss pa er alla!

Kajsa- vill bara saga att jag har faktiskt tankt over din kommentar och jag haller med om att jag hade kunnat skriva mitt inlagg annorlunda och anda formedla det jag ville ha sagt, men ibland sa agerar vi dumt i stundens hetta och mitt inlagg skrev jag direkt efter att jag sag avsnittet...

Anonym sa...

Vilken bok är det ni har? Faktaboken alltså :)

Anonym sa...

Vad härligt att läsa ditt inlägg. Jag börjar bli så sjukt trött på detta program. Det känns som att allt är uppgjort. Det känns som att juryn använder Manus och de klagar ju på de mest onödiga sakerna som går att klaga på!

mathilda sa...

Melody!!! Du är så underbar!! Jag och min syster sitter och kollar varje avsnitt och hejar på dig. Du är SÅ talangfull! Och verkar vara en sjukt underbar människa! Kram!

PEETRA sa...

Åh tusen tack finaste Melody, kul att du gillar min hårfärg! Vad glad jag blir nu!! :}